fredag 2 mars 2012

Omedveten om festandet på nätterna

Ja för det är precis så som det känns.Att jag varit på fest de senaste tre nätterna.Jag är så trött och det känns lite lulligt.
I själva verket så har jag jobbat två nätter och den gångna natten vaknade jag vid tre tiden och sen var det omöjligt att somna om.Frös och svettades om vartannat och så lite däppt däsa på det då.
Kroppen blir väl inte riktigt på topp av att jobba natt,det kan inte vara hälsosamt.Har dock väldigt bra arbetskamrater och om jag inte haft det så hade jag aldrig klarat av nätterna.
Min sista natt jobbade jag med en riktig optimist.När klockan var 1 så sa han att nu skall vi snart gå hem,bara 6 timmar kvar :-).
Det är skönt att höra att andra också går och räknar timmarna.
Min nackdel vad gäller nattarbetet är att jag sover så dåligt.Jag slutar jobba 7.30 och när jag kommer hem är det full fart på make och tre barn som skall till barnehagarna.
Innan de kommer iväg är det nästan omöjligt att somna,så klockan kan mycket väl hinna bli 9 innan jag somnar och sen vaknar jag vid 12 tiden.
Det fungerar kanske ett tag men inte för en lång tid.
Jag har ett schema som jag går på just nu som innebär att jag skall göra både nätter och dag och kvällspass.
Gör inga nätter på helg tack och lov.Hade blivit lite bökigt med tanke på att barnen är hemma då.

Idag har solen visat sig och det är fortfarande blå himmel.Men tyvärr har den redan försvunnit härifrån.Men det är ändå skönt att se den lysa på bergen.
Idag har jag sällskap av storebror som är hemma från barnehagen.Det är allt gott att få rå om honom.Det är inte ofta det händer nu för tiden.

1 kommentar:

  1. Låter tufft! Tror också det går för en kort tid men inte i det långa loppet, kroppen tar nog stryk. Skönt med goa arbetskamrater!

    kram Mia

    SvaraRadera

Lämna gärna några rader så blir jag glad!