tisdag 8 juli 2014

Ta en break

Hade en hektisk arbetshelg framför mig när jag gick på, på lördagseftermiddagen.....trodde jag.
Jag skulle egentligen jobbat lördag kväll, söndag dag och sedan gått på igen på söndag kväll för att jobba natt mellan söndag och måndag.
Självförvållat då jag hade gått med på att byta den helgen med en tjej som ville ha ledigt.
Men jag var helt inställd på att det skulle ju gå fint.
Men med en oroväckande känsla i magen gick jag och la mig på lördagen men det gick inte att somna och efter några timmar så var det jag som fick städa ofrivilligt på toaletten mitt i natten....
Söndagen låg jag klubbad på soffan och kände mig så överkörd som bara går an.Kändes som att det var både spysjuka och vanlig influensa samtidigt. Fytt i grisen!
Nu har det gått de där 48 timmarna så idag skall jag ta mig ned till civilisationen igen :-)

Under den gångna tiden efter att jag bloggat sist så har det väl hänt lite ditten datten.Bloggens ägare har blivit ett år äldre.Firades i min ensamhet men det gick fint det också.

Är,eller var,en ganska flitig Facebook användare,men av och till så blir jag less på det och igår kväll fick jag ett sådant infall.Brukar inte hålla i sig särskilt länge men den här gången tror jag att det gör det.Facebook är helt klart både på gott och ont men jag tror att det här handlar lite om att jag ledsnat på det,det är inte så roligt längre.Men som sagt så går det väl i vågor precis som allt annat.

Något som jag gärna använder är Instagram.Jag kanske inte lägger upp något varje dag men jag kollar där ett flertal gånger om dagen och det är helt fantastiskt vilka bilder folk tar.






Det här är en av mina bilder som jag tog för några veckor sedan.Det var en kväll då det var väldigt mycket sådana här bilder där med röd himmel :-)
Jag ser nu att det har minskat på snön men den är inte helt borta och frågan är väl om den hinner försvinna innan den första snön kommer.

Är det något folket här väntar på så är det att molterna skal mogna.De är väl lika tokiga i molter som svenskarna är i kantareller.Jag tror att det är en bra liknelse.



Men från säker källa har jag hört att det behövs lite mer värme så kanske om 1-2 veckor.Då kryllar det nog av både bergensere och molter här :-)




Det här är förresten en bild från samma kväll men den är tagen med min ajfån.Blir lite skillnad med blixt och utan blixt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna några rader så blir jag glad!