onsdag 29 augusti 2012

Amerikanska presidentvalet

Äkta President autograf
Jag är övertygad om att Obama tar hem det hela i november.Om han nu mot förmodan inte skulle göra det så blir jag väldigt mörkrädd.Romney är väl inte klok någonstans.Jo han kanske har något vettigt att komma med men jösses vilken människa.

Från början ville jag se Hillary som president.Hur coolt hade det inte varit med en kvinnlig vid rodret :-).Men när så inte blev fallet så fick jag ju snällt "lära" mig att tycka mer om Obama.För den andre tomsingen McCain och hans Palin det hade ju varit ett skämt.Tänk att haft Palin som vice president.Ja jösses,det är så man blir mörkrädd.

Under förra president valet bodde vi i USA och jag glömmer aldrig dagen då han blev vald och dagen efter.Det stod folk i vartenda gathörn med antingen en blå skylt eller också en röd skylt och det tutades högt och lågt.
Vi hade vårt företag då och de som vi hyrde lokalen av var definitivt McCain anhängare och hon som var vår sekreterare var det också.Så min käre make och jag höll tyst.Men vi var glada dagen efter tilll skillnad från de andra :-)
Jag har fortfarande inte hört hela Obama´s tal från natten då han vann men han är ju en fantastiskt bra talare.

Bilden på boken är från en bok som köptes då det precis hade blivit två president kandidater och det är en äkta autograf.Den ligger i säkert förvar och jag lär inte slita på den annat än att titta på den.Fick köpa pocket versionen av boken så att jag hade något att läsa i ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna några rader så blir jag glad!