fredag 7 september 2012

Galleri Fredag

För ett par år sedan hade jag bloggen Fundersam Cecilia och var ett tag med på Fredags temat,Show and tell som kunde se ut så här och som pågick bland ett gäng bloggerskor.Jag hängde med ett tag men fick ge upp när tiden inte räckte till.
Nu har det blivit lite annat på "Fredags temat" och nu är det istället Galleri Fredag med Foto i Fokus.För september månad står Annika (om jag nu inte är helt ute och cyklar) och den här fredagen är temat Sensommar.
Jag kommer att blanda lite bilder från i år och några år tillbaka.




Trollveggen en Septemberdag 2010
 
 
 
 
Någonstans i sköna Norge




Hösteftermiddag i Florida





En solig och varm sensommardag på Orust förra året





Båttur i västkust skärgård




Hardangervidda,från Sverige mot Eidfjord i början av September förra året





Sista båten för året lämnar Eidfjord i September 2011





Den första snön kom natten mellan onsdagen och torsdagen i år.Inte jätte lätt att se kanske men den är där uppe till höger  i bild :-)




Jag tackar för mig för den här fredagen.Kommer att lägga upp adresserna till de andra deltagarna i morgon.
Nu skall jag snart trampa iväg till jobbet.

Hälsningar från ett blåsigt och höstlikt Eidfjord!

6 kommentarer:

  1. SÅÅÅÅ himla vackert!!! Vilken miljö du bor i numera. Rena DRÖMMEN!!! Sagolikt med naturen bland fjordar och fjäll.
    Ah!!!
    SÅ kul att du är med på temat!!!
    Kram!!

    SvaraRadera
  2. Oj så vackert du bor! Men jag är inte så avis när det gäller snön. Det måste kännas lite vemodigt när sista båten för året går.

    Ha en skön helg!

    SvaraRadera
  3. Åh, vilka vackra naturfoton! Norge bjuder verkligen på pampig natur - så vackert och mäktigt att det nästan gör ont! Nu blev jag ännu mer sugen på att åka Hurtigruten!=) /Penny

    SvaraRadera
  4. Åh vilken hisnande natur! Måste googla och kolla på kartan vart du bor ;) Snö redan, jag som inte är klar med sommaren ;) Kram!

    SvaraRadera
  5. Tjusigt i Norge! Fjäll och fjordar!

    Trevlig helg! Kram Anna

    SvaraRadera
  6. Åh, vilka bilder! Och vilka miljöer! Så OTROLIGT vackert att jag bara vill kliva in i bilderna tillsammans med min kamera och fylla mina minneskort :D
    Bergmotiv är verkligen en av de sakerna jag älskar med fotografier!

    SvaraRadera

Lämna gärna några rader så blir jag glad!